Zdrowy letni deser dla Maluszka

3 sierpnia, 2014

Witajcie:)

Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na przepyszny, a przy tym zdrowy letni deser, które możemy podać (i zrobić z Maluszkiem) w alternatywie dla deserów lodowych:)

Potrzebne składniki (na 3 szklanki):

  • kilka biszkoptów (zapewne każdy ma w domu jakieś, nadadzą się już nawet lekko przesuszone – to dobry sposób, by je zużyć),
  • 1 jogurt grecki (opakowanie 400 ml)  (jest gęstszy, ale też bardziej tłusty niż jogurt naturalny – możecie więc użyć jogurtu naturalnego, by uzyskać wersję fit)
  • owoce, ok 400 g (u mnie były to maliny, ale nadadzą się wszystkie owoce lata, truskawki, jagody i inne)
  • odrobina wody

Sposób przygotowania:

Biszkopty należy rozkruszyć w pył.  Tę czynność proponuję zlecić naszemu Maluszkowi, oczywiście jeśli jest już na tyle duży, by zrozumieć, co trzeba zrobić, może siedzieć przy stole i ma sprawne manualnie paluszki. Najlepiej posadzić ją/go przy stole, z dużą miseczką, z której okruszki nie będą tak wylatywać. Jeżeli same to robicie, możecie je też zmielić w blenderze. Ja dodałam odrobinę cynamonu, ale nie jest to konieczne (tu tylko przypomnę, że cynamon wpływa pozytywnie na trawienie;). Biszkopty rozsypujemy po równo na dno szklaneczek, zostawiając odrobinę do dekoracji.

Następnie przygotowujemy sos owocowy. Połowę owoców przekładamy do rondelka (lub patelni), podlanej wcześniej wodą, wstawiamy na mały ogień i zasypujemy łyżką cukru. Podsmażamy tak do rozpadnięcia się owoców i rozpuszczenia cukru oraz wyparowania większości wody (jeżeli będą to mięsiste owoce, które mają mało soku, możliwe, że trzeba będzie jeszcze podlać je wodą w trakcie). Odstawiamy do ostygnięcia.

Połowę przestudzonego sosu wylewamy na biszkopty, nakładamy połowę owoców. Następnie zalewamy jogurtem (można wcześniej wymieszać jogurt z łyżką miodu, jeśli owoce były kwaśne, jak np jagody, czy porzeczki). Na jogurt wylewamy resztę sosu, wykładamy resztę owoców, posypujemy odrobiną biszkoptów. Dla łasuchów można posypać też startą czekoladą lub kakao. Schłodzić pół godzinki w lodówce, podawać. Smacznego:)

Categories
Tags
Share a Comment