Czy muszę jeść więcej, gdy jestem w ciąży?

6 sierpnia, 2014

Nawet jeśli wszyscy będą Ci doradzać żeby jeść za dwóch, to pamiętaj, iż przeciętna kobieta nie potrzebuje żadnych dodatkowych kalorii w ciągu pierwszych sześciu miesięcy ciąży. Twój organizm staje się bardziej wydajny w wydobywaniu potrzebnej energii i składników odżywczych z posiłków, gdy spodziewasz się dziecka. Nawet w ciągu ostatnich kilku miesięcy, wystarczy około 200 dodatkowych kalorii dziennie.

Twój własny apetyt jest najlepszym wskaźnikiem tego, ile żywności trzeba jeść i może się okazać, że wystąpią różne wahania w trakcie ciąży:

W ciągu pierwszych kilku tygodni nie masz ochoty na obfite posiłki, zwłaszcza jeśli cierpisz z powodu nudności. Spróbuj wtedy jeść mniejsze, ale częstsze posiłki w ciągu dnia.
W środkowej części ciąży apetyt może wrócić. Możesz być głodna i mieć ochotę na jedzenie więcej niż zwykle.
Pod koniec ciąży twój apetyt będzie prawdopodobnie wzrastać. Jeśli cierpisz na kwasowość, zgagę lub uczucie pełności może okazać się, iż pomocne będą małe częste posiłki.

Categories
zdrowie  
Tags
Share a Comment