Co należy jeść w ciąży?

6 lipca, 2014

Teraz, kiedy wiesz, że będziesz mamą, trzeba dobrze się odżywiać. Potrzebujesz więcej witamin i minerałów, zwłaszcza kwas foliowy i żelazo. Należy spożywać więcej kalorii (pomoże w tym kalkulator kalorii) w czasie ciąży. Na początku należy jednak się skupić na tym co jesz, a nie jak dużo jesz. Należy ograniczyć fast foody.

Każdego dnia należy jeść różne produkty spożywcze z różnych grup żywności:
Mleko i produkty mleczne: mleko odtłuszczone, jogurt / twaróg, maślanka. Te produkty są bogate w wapń, białko i witaminy B-12.
Zboża pełnoziarniste, rośliny strączkowe i orzechy: są dobrym źródłem białka, jeśli nie jesz mięsa. Wegetarianom potrzeba około 45 gramów orzechów i 2/3 filiżanki roślin strączkowych w celu uzupełnienia białka każdego dnia. Jedno jajko, 14 g orzechów lub 1 / 4 szklanki roślin strączkowych jest uważane za odpowiednik około 28 gramów mięsa, drobiu lub ryb.
Warzywa i owoce: te dostarczają witamin, minerałów i błonnika.
Mięso, ryby i drób: dają one skoncentrowane białka.
Napoje: Pij dużo płynów, zwłaszcza wody i świeżych soków owocowych. Upewnij się, że pijesz czystą przegotowaną lub filtrowaną wody. Większość chorób spowodowanych jest wirusami z wody.
Tłuszcze i oleje: masło, mleko kokosowe i olej są bogate w tłuszcze nasycone, które nie są zdrowe. Lepszym źródłem tłuszczu są oleje roślinne, ponieważ zawierają one więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Categories
zdrowie  
Tags
Share a Comment